چگونگی اندازه گیری کابینت اشپزخانه

دسته بندی


محبوب ترین مقاله ها


کابینت روستیک
21 اسفند 1402

ممکن است قصد تعویض کابینت های آشپزخانه خود را داشته باشید، و به ...

طراحی آشپزخانه و طراحی خانه
15 اسفند 1402

طراحی آشپزخانه با یک سبک متفاوت و جدید،  یکی از جذاب ترین و ...

دانستنی های کابینت ممبران و وکیوم
15 اسفند 1402

آشپزخانه از مهم ترین بخش های خانه می باشد. نظم و زیبایی آشپزخانه ...

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه
14 اسفند 1402

هنگامی که می خواهید برای آشپزخانه خود کابینت خریداری کنید، اولین موردی که ...

چگونگی اندازه گیری کابینت اشپزخانه
13 اسفند 1402

کابینت ها از اجزای مهم یک آشپزخانه می باشند، که یک روش شیک ...

معرفی جزیره و استفاده آن در اشپزخانه
13 اسفند 1402

آشپزخانه از مهم ترین بخش های فضای خانه می باشد که زمان زیادی ...

برچسب ها


چگونگی اندازه گیری کابینت اشپزخانه

چگونگی اندازه گیری کابینت اشپزخانه

کابینت ها از اجزای مهم یک آشپزخانه می باشند، که یک روش شیک و کاربردی برای نظم دادن به آشپزخانه و نگهداری وسایل داخل آشپزخانه می باشد.

اگر قصد تغییر یا حتی نصب کابینت جدید دارید، بهتر است که در ابتدای کار، اندازه گیری کامل و دقیق انجام شود تا فاصله گذاری های مناسب گذاشته شود.

  • حال اگر خودتان قصد انجام اینکار را دارید با این مقاله همراه شوید تا شما را در اندازه گیری کابینت ها راهنمایی کنیم:

مراحل اندازه گیری کابینت آشپزخانه

برای اینکه اندازه گیری درستی داشته باشید، بهتر است به ترتیب مراحل زیر را پشت سر بگذارید، و حتما با دقت کامل و دقیق انجام دهید:

  • در ابتدا یک طرح کلی از فضای آشپزخانه بسازید، چرا که در هنگام نصب کابینت این نقشه ی کلی بسیار مهم می باشد.در هنگام نصب باید نقشه ی دقیق و واضح از اجزای آشپزخانه داشته باشید.
  • یک کاغذ بردارید و محیط آشپزخانه را رسم کنید، و سپس محل دقیق پنجره، ورودی آشپزخانه، وسایل آشپزخانه مثل؛ جای اجاق گاز، یخچال و سینک را مشخص کنید. تا فاصله گذاری ها به درستی مشخص باشند.
  • در قدم دوم ارتفاع آشپزخانه خود را پیدا کنید. ممکن است کف آشپزخانه دارای فرورفتگی و برجستگی هایی باشد. پس، برای برطرف کردن نواقص کابینت، آن ها را اندازه گیری کنید و روی کاغذ پیاده کنید. برای این کار روی بخشی از کف که می خواهید کابینت را روی آن نصب کنید یک تکه تخته چوب قرار دهید. و توجه داشته باشید، که حتما تخته چوب صاف باشد.این چوب صاف را روی کف بگذارید، و قسمتی که به کمترین شیار نیاز دارد را علامت بزنید، و پس از آن تخته چوب را بردارید و فاصله کف تا سقف را بگیرید. برای هر بخشی از کف که بخواهید کابینت نصب کنید این عمل را تکرار کنید. پس از آن که ارتفاع کف را به طور کامل اندازه گیری کردید باید عرض دیوار ها را اندازه گیری کنید.
  • اندازه گیری عرض دیوار ها برای این است که ببینید چقدر کابینت افقی در آشپزخانه می تواند باشد. متر را از یک گوشه به گوشه ی دیگر بگیرید و عدد به دست آمده را روی نقشه آشپزخانه یادداشت کنید. مطمئن شوید که جای در، قوس و یا هر شکافی که در عرض دیوار وجود دارد را روی نقشه مشخص کنید.روی عرض دیوار ها حتما باید عرض موارد متصل روی دیوار ها را مشخص کنید. برای این کار متر را در دست بگیرید و عرض سینک، اجاق گاز، هود، یخچال، آبگرم کن و پنجره را روی نقشه اندازه گذاری کنید.
  • علاوه بر عرض این موارد حتما عمق آن ها را نیز اندازه بگیرید.
  • برای این که مطمئن شوید هیچ مانعی برای نصب کابینت ها ندارید فاصله بین اشیاء روی دیواره ها، سقف و کف زمین را ثبت کنید.
  • اگر عاملی همچون پنجره یا سینک بالاتر از، پایین کابینت های هوایی و پایین تر از، بالاترین نقطه کابینت وجود داشته باشد به جا به جایی کابینت های خود نیز باید توجه کنید.
  • همچون سایر اجزای کابینت باید به دسترسی آب، برق و لوازم برقی توجه داشته باشید تا به زیر ساخت های آشپزخانه آسیب نرسد. برای این کار مورادی همچون؛ پریز های برق، پریز های محدوده، وسایل روشنایی، زه کشی و مخصوصا خطوط آب، روی نقشه باید نشان داده شود.
  • پس از اینکه ارتفاع کابینت ها مشخص شد ارتفاع و عمق کابینت ها را به دست بیاورید. برای این کار عمق و ارتفاع کابینت ها را از بیرون کابینت ها اندازه گیری کنید تا فضای کلی را داشته باشید اگر از داخل کابینت بگیرید ضخامت های دیواره کابینت ها لحاظ نمی شود.
  • اندازه استاندارد کابینت های زمینی که کابینت پایه نیز گفته می شود با ارتفاع ۹۱ سانت و عرض ۶۱ سانتی متر می باشد. ارتفاع  کابینت های هوایی متغیر می باشند، اما عمق استاندارد در این کابینت ها ۳۰ سانتی متر می باشد. بعد از آن عرض کابینت ها را اندازه بگیرید که این کار مثل اندازه گیری عمق و ارتفاع کابینت انجام می گیرد. اما توجه کنید که عرض کابینت مانند عمق و ارتفاع آن عدد استانداردی ندارد.
  • پس از اینکه متراژکلی کابینت ها را به دست آوردید با استفاده از مقاله ی چگونگی محاسبه قیمت کابینت که محاسبه ی قیمت را به طور کامل در آن آموزش داده ایم قیمت کابینت آشپزخانه خود را به دست آورید.

نحوه محاسبه متراژ کلی کابینت آشپزخانه

برای اینکه بتوانید متراژ کابینت های خود را دربیاورید، ابتدا باید اصطلاحات رایج در این زمینه را یاد بگیرید. در محاسبه ی کابینت، طول یک متر گفته می شود که منظور از طول یک متر، یک متر کابینت زمینی و یک متر کابینت هوایی می باشد. در محاسبه متر کابینت ۶۰ درصد طول هر کابینت به کابینت های زمینی و ۴۰% آن به کابینت های هوایی تعلق دارد.

اجزای کابینت

  • هر متر کابینت شامل اجزائی همچون بدنه، ۱ متر کابینت زمینی و ۱ متر کابینت هوایی و در واحد آن ها، مساحت یک متری کابینت، پایه یا پاخور، تاج و زیرچراغ یک متر کابینت، ریل، جک و تمام یراق مورد استفاده در آن یک متر می باشد.

موردی که باید در نظر داشته باشید این است که تخمینی که شما با توجه به نکات گفته شده به دست می اورید، با عدد سازنده کابینت شما متفاوت می باشد. که این نکته و اختلاف همان تمایز در محاسبه عناصر محاسبه کابینت می باشد. باید بدانید که کابینت هم، مانند هر مورد دیگری دارای استاندار های مختص به خود می باشد.

استاندار کابینت ها از نظر ابعاد بدین شرح می باشد؛ استاندارد کف کابینت زمینی ۵۷ سانتی متر و استاندارد ارتفاع کابینت زمینی ۷۲ سانتی متر می باشد که با اضافه شدن صفحه و پایه به ۹۰-۹۱ سانتی متر می رسد اما ارتفاع یونیت یا همان قاب کابینت ۷۲ سانتی متر می باشد. استاندارد کابینت های هوایی نیز عمق ۳۰ سانتی متر و ارتفاع ۷۰ سانتی متر می باشد.

نحوه محاسبه قیمت کابینت آشپزخانه

 در محاسبه قیمت کابینت اگر ابعاد کابینت استاندارد باشد قیمت با ضریب یک محاسبه می شود، و با ضرب کردن طول متر کابینت و قیمت هر متر کابینت قیمت کلی به دست می اید. در محاسبه ی ابعاد و قیمت با توجه به اینکه کابینت های بالای یخچال، کابینت های کمدی و سوپر مارکت ها عمق بالای ۴۵ سانتی متر دارند، می توانند جزو کابینت های زمینی محاسبه شوند و ضریب آن با ضریب کابینت های زمینی یکی می باشد.

در محاسبه کابینت ها توجه داشته باشید که با توجه به ابعاد کابینت ها و عمق کابینت ها ممکن است ضرایب کابینت ها تغییر کنند. اکر کابینت ها روی کف نصب شوند از طول کابینت ها کاسته شده و ابعاد استاندارد برای آن ها ۹۵ سانتی متر می شود.

فرمول کلی محاسبه متراژ کابینت به صورت زیر می باشد؛

_ضریب مرتبط با هر کابینت، ضرب در طول کابینت، ضرب در قیمت پایه هر متر کابینت_

برای اینکه بتوانیم از این فرمول استفاده کنیم باید با انواع کابینت ها آشنا باشیم.

  • انواع کابینت عبارتند از؛ کابینت های زمینی، کابینت های هوایی، کابینت های کمدی، کابینت ویترینی، کابینت جزیره، کانتر و صفحه کابینت. در مرحله بعد باید ضریب هر کدام از این کابینت ها را بدانیم تا بتوانیم در فرمول جایگذاری کنیم

همانطور که در ابتدا گفتیم: ضریب کابینت هوایی ۴۰%، ضریب کابینت زمینی ۶۰%، ضریب کابینت کمدی ۱۸۰%، ضریب کانتر یخجال ۱۰۰%، ضریب جزیره ۱۴۵% و اپن ساده ۹۰ درصد می باشد. ممکن است بگویید ضریب ها چگونه استفاده می شوند؟! به عنوان مثال؛اگر متر کابینت مورد نظر شما ۷۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال باشد، بخش کابینت های زمینی آن متری ۴۵.۰۰۰.۰۰۰ ريال، قیمت بخش کمدی آن ۱۳۵.۰۰۰.۰۰۰ ريال در نظر گرفته می شود.

تاثیر جاگذاری ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در متراژ کابینت ها در برخی موارد کابینت کار ها ماشین لباسشویی و ظرفشویی را بین قرار می دهد که با گذشت زمان باعث کم شدن استحکام کابینت و شکم دادن کابینت می شود، که بهتر است این دو را در واحد های جلو باز جایگذاری کرد. اما اگر بخواهید این دو مورد را کنار هم قرار دهید می توانید به اندازه طول این دو دستگاه مابینت کابینت ها فضای خالی بگذارید که ابعاد  استاندارد هر کدام از آن ها ۶۵ سانتی متر می باشد.

چگونه کابینت های غیر استاندراد را محاسبه کنیم؟

هنگامی که یک مصرف کننده کابینت خارج از حالت استاندارد بخواهد باید کابینت ها اندازه گیری شوند و یا اینکه برای این کار می توان از نرم افزار هایی استفاده کرد که فقط باید عدد های اندازه گیری شده در جدول قرار داده شوند که در این حالت نیز طبق فرمول بالا برای شما محاسبه می شود.

چگونه دستمزد کابینت ساز را محاسبه کنیم؟

کابینت نیز مانند هر صنف دیگری اتحادیه ای دارد که قوانینی را برای حفظ حقوق کابینت کار و مشتری وضع می کند. اتحادیه به طریقی اجرت نصب کابینت و دستمزد کابینت ساز را تعیین می کند. طبق دستور اتحادیه کابینت سازان ۱۰ درصد کل مبلغ کلی کابینت ها دستمزد کابینت کار و ۲ درصد نیز بابت هزینه حمل کابینت ها می باشد، که به طور کلی ۱۲ درصد در قیمت نهایی فاکتور به عنوان هزینه حمل و نصب تعیین می شود.

شرکت آپراچوب

این شرکت تولید کننده انواع کابینت می باشد که با حذف واسطه ها اقدام به تولید، طراحی و اجرای انواع کابینت کرده است. تیم اجرا کننده شرکت آپراچوب با ارئه فاکتور های شفاف و ارائه جزئیات پروژه سعی در جلب اعتماد مشتریان خود و شفاف سازی شرایط پروژه برای مشتریان دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.