دانستنی های کابینت ممبران و وکیوم

دسته بندی


محبوب ترین مقاله ها


کابینت روستیک
21 اسفند 1402

ممکن است قصد تعویض کابینت های آشپزخانه خود را داشته باشید، و به ...

طراحی آشپزخانه و طراحی خانه
15 اسفند 1402

طراحی آشپزخانه با یک سبک متفاوت و جدید،  یکی از جذاب ترین و ...

دانستنی های کابینت ممبران و وکیوم
15 اسفند 1402

آشپزخانه از مهم ترین بخش های خانه می باشد. نظم و زیبایی آشپزخانه ...

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه
14 اسفند 1402

هنگامی که می خواهید برای آشپزخانه خود کابینت خریداری کنید، اولین موردی که ...

چگونگی اندازه گیری کابینت اشپزخانه
13 اسفند 1402

کابینت ها از اجزای مهم یک آشپزخانه می باشند، که یک روش شیک ...

معرفی جزیره و استفاده آن در اشپزخانه
13 اسفند 1402

آشپزخانه از مهم ترین بخش های فضای خانه می باشد که زمان زیادی ...

برچسب ها


دانستنی های کابینت ممبران و وکیوم

دانستنی های کابینت ممبران و وکیوم

  • آشپزخانه از مهم ترین بخش های خانه می باشد. نظم و زیبایی آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. کابینت ها به استفاده ی بهینه از فضا بسیار کمک می کنند. کابینت های ممبران یکی از انواع گوناگون کابینت می باشد. از پرطرفدارترین کابینت ها می توان کابینت های ممبران را نام برد. کابینت های ممبران دارای تنوع رنگی بالایی هستند. کابینت های ممبران می توانند با هرسبکی سازگاری داشته باشند. این کابینت ها دارای بدنه ی ام دی اف با روکش PVC می باشند.
  • کابینت ممبران چیست؟
  • کلمه ی ممبران را اگر بخواهیم معنا کنیم، باید بگویم که به پوسته و غشا ممبران گفته می شود. دلیل نام گذاری این کابینت به این اسم روکشPVC که روی ام دی اف های سی ان سی شده وکیوم می شوند می باشد. به این نوع کابینت ها ممبران یا وکیوم گفته می شود.

طرح های مختلف کابینت های ممبران

  • روی کابینت های ممبران می توان طرح های مختلفی همچون کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن ایجاد کرد. در شرکت آپرا چوب کابینت های ممبران معمولا از ام دی اف (۱۶) میلی متری و یا به سفارش مشتری (۲۵) میل و (۱۸) میل ساخته می شوند. بخش های مختلفی همچون درب، نمای ساده، درب ویترین، ستون، سرستون، پایه جزیره، تاج، زیرچراغ و پاخور که دارای طرح های بسیار زیبا و متنوع می باشند، دارند.
  • ام دی اف در ابتدا توسط دستگاه CNC ابزار زده می شود. بعد از سنباده خوردن، ممبران یا همان PVC روی آن توسط دستگاه های مخصوص نصب و وکیوم می شود، که باعث چسبندگی و ماندگاری بالا می شود.

انواع کابینت های ممبران

  • کابینت های ممبران انواع مختلفی دارند، که شامل: کابینت های ممبران مدرن و کابینت های ممبران کلاسیک  و کابینت های ممبران نئوکلاسیک می باشند.
  • کابینت ممبران مدرن: کابینت های ممبران را می توان در دکوراسیون مدرن استفاده کرد و متناسب با دکوراسیون طراحی کرد. اما باید بدانید نقش ها و منبت های استفاده شده در آن باید ساده باشند و سایه نداشته باشند. در کابینت های ممبران از طرح ها و نقش های بسیار برجسته نمی توان استفاده کرد.
  • کابینت ممبران کلاسیک: طرح مناسب برای کابینت های ممبران و وکیوم، طرح کلاسیک می باشد. که زیبایی کابینت ممبران در دکوراسیون کلاسیک در همان نگاه اول جلب توجه می کند و زیبایی اش چشم ها را خیره می کند. کابینت های ممبران طرح کلاسیک اصالت و زیبایی کابینت های چوبی را با قیمت بسیار مناسب در اختیار کاربران قرار می دهد. اگر در انتخاب رنگ روکش ممبران کمی دقت به خرج دهید فضای آشپزخانه را بسیار خاص جلوه می دهد. می توان آن را به یکی از منحصر به فرد ترین گزینه ها برای آشپزخانه تبدیل می شود.
  • کابینت ممبران نئوکلاسیک: در این چند سال اخیر یکی از مواردی که در زمینه کابینت ترند شده، کابینت های نئوکلاسیک ممبران می باشند. این نوع کابینت نه مثل کار های کلاسیک شلوغ و پر زرق و برق است، و نه مثل کارهای مدرن بسیار ساده اند. خطوط نرم و تزئینی که در کارهای نئوکلاسیک استفاده شده اند، باعث ظرافت و زیبایی بی نظیر در این کابینت ها شده اند. از مزایای این کابینت ها باید گفت که محدودیتی ندارند و برای انواع خانه ها مناسب می باشد.
  • انتخاب رنگ مناسب برای کابینت ممبران
  • کابینت های ممبران جزو کار های جدید می باشند، که در مدت کوتاهی که به عرصه آمده اند و توانسته اند طرفداران زیادی را به خود جذب کنند و تبدیل به یکی از محبوب ترین نوع های کابینت شوند. کابینت های ممبران دارای انواع رنگ می باشند. دقت در انتخاب رنگ مناسب جلوه ی بیشتری به کابینت های شما می دهد.
  •  انتخاب رنگ: یک مبحث سلیقه ای می باشد و رنگ مناسب از نظر هر شخص ممکن است متفاوت باشد. در انتخاب رنگ مناسب بهتر است به رنگ کاشی ها و وسائل آشپزخانه دقت شود، تا با یکدیگر هارمونی داشته باشند. در بین رنگ های مختلف ممبران بعضی رنگ ها مانند: رنگ های سوپر مات و روکش های طرح چوب وجود دارند، که بسیار پر طرفدار می باشند و مطابق با هرسلیقه ای می باشد.
  • رنگ بندی کابینت های ممبران
  • به طور کلی کابینت های ممبران را می توان به چند دسته تقسیم کرد که عبارتند از:
  1. کابینت ممبران رنگ چوب: اولین متریالی که برای ساخت کابینت ها به کار رفته است چوب بوده به همین دلیلی کابینت ممبران با طرح چوب یکی از پرطرفدارترین رنگ ها می باشد. این رنگ باعث به وجود آمدن فضایی گرم و گیرا در فضای آشپزخانه می شود.
  2. کابینت ممبران سفید:رنگ سفید یکی از رنگ های اصلی است، که مطابق با هر سلیقه ای می باشد. این رنگ باعث تمیز و بزرگ دیده شدن آشپزخانه می شود و می توان در آشپزخانه های بزرگ و کوچک استفاده کرد. در بین روکش های ممبران اگر به دنبال رنگ سفید باشید، می توانید انواع مختلف روکش های سفید همچون سفید سوزنی، سفید با طرح امباس و سفید سوپرمات را بیابید.
  3. کابینت ممبران سفید طلایی: روکش های سفید طلایی با زیبایی منحصر بفرد خود در آشپزخانه های لوکس جلوه ی بی نظیری ایجاد می کند. اگر انتخاب شما این نوع روکش است، بهتر است در طراحی خود از سرستون و گل و پایه جزیره استفاده کنید تا کابینت کلاسیک ایده ال تری داشته باشید.
  4. کابینت ممبران سفید نقره ای: رنگ سفید نقره ای با توجه به رنگ بندی خود بیشتر نزدیک به المان های کابینت های مدرن می باشد. رنگ های سفید و نقره ای که هردو بازتاب دهنده ی نور خوبی هستند، بسیار مناسب آشپزخانه های کم نور می باشند.
  5. کابینت ممبران سوپرمات: روکش های سوپر مات از دسته رنگ های جدید ممبران هستند، که بسیاری از افراد در تشخیص آن ها از رنگ های پلی اورتان اشتباه می کنند. این روکش ها اغلب به صورت تک رنگ و با رنگ های سفید، خاکستری، آبی، سبز و… در سبک نئوکلاسیک به کار می روند. در کابینت های ممبران می توان این روکش ها را به صورت ترکیبی استفاده کرد که جذابیت کار را چند برابر می کند.
  6. کابینت ممبران سفید صدفی: از قدیمی ترین و محبوب ترین روکش های ممبران روکش سفید صدفی می باشد. این نوع روکش نیز همچون روکش های سفید برای هر متراژ آشپزخانه مناسب می باشد. روکش های سفید صدفی را می توان برای انواع سبک ها استفاده کرد، و به دلیل بازتاب نورباعث می شود گزینه ی مناسب برای آشپزخانه های بدون پنجره نیز باشد.

مزایای کابینت ممبران

  • کابینت های ممبران دارای تنوع طرح می باشند به طوری که طرح دلخواه با استفاده از CNC و وکیوم روی ام دی اف پیاده می شود و سپس روکش می شود.
  • کابینت های ممبران با توجه به اینکه طرح پذیری کارهای چوب را دارد قیمت بسیار مناسبی دارد و متناسب است با طرحی که روی آن پیاده می شود حتی در برخی موارد از نظر ریزه کاری و طراحی بهتر از کابینت های کلاسیک می باشند. اینکه بتوان با قیمت بسیار پایین تر کابینت مشابه با طرح کلاسیک اجرا کرد خود یک مزیت می باشد.
  • روکش به طور یکپارچه روی ام دی اف قرار می گیرد و هیچ درز و بندی روی آن وجود ندارد، که زیبایی کابینت را دو چندان می کند.
  • کابینت های ممبران در مقابل رطوبت نسبت به کابینت های دیگر از مقاومت بالایی برخوردار هستند.
  • کابینت های ممبران مانند روکش های ملامینه بخار نمی شوند و مشکلات تنفسی ایجاد نمی کنند. روکش های ملامینه به تدریج بخار شده و مشکلات تنفسی خفیفی در سالمندان و کودکان به وجود می آورند.
  • کابینت های ممبران به راحتی تمیز می شوند و به دلیل جنسی که دارند لک روی خود نگه نمی دارند و نیاز به تازه کردن ندارند و با تمیز کردن مثل روز اولشان می شوند.
  • این نوع کابینت ها در برابر ضربه مقاومت بالایی دارند.

معایب کابینت های ممبران

  • اگر طرفداران کار های ظریف و با جزئیات هستید این سبک مناسب شما نیست. چرا که اگر جزئیات کار زیاد باشد وکیوم به درستی روی ام دی اف وکیوم نمی شود، که به مرور باعث افت کیفیت کار می شود.
  • اگر کابینت ممبران خیلی در برابر نور خورشید باشد ممکن است به مرور زمان قدرت چسبندگی آن به مرور کاهش می یابد.
  • کابینت های ممبران در برابر اجسام تیز آسیب پذیرند و باعث ایجاد پارگی در سطح روکش می شوند.
  • اگر بعد از سال ها قصد اضافه کردن بخشی به کابینت را داشته باشید یا در صورت آسیب دیدگی قطعه ای قصد تعویض قطعه ای را داشته باشید احتمال اینکه از همان طرح و رنگ روکش پیدا کنید بسیار کم است.
  • با توجه به حساسیتی که روند تولید کار ممبران دارد و متریالی که در آن استفاده می شود اگر چسب یا روکش بی کیفیت در آن استفاده شود کابینت در مدت کوتاه باید عوض شود. به این دلایل طول عمر کابینت ممبران بسیار وابسته به سازنده ی آن می باشد.
** شرکت آپرا چوب با بیش از ۲۵ سال سابقه کار، تولید کننده انواع مصنوعات چوبی و  mdf، شامل کار های ممبران روکش چوب و رنگ های پلی اورتان می باشد. روکش های ممبران موجود در کالیته رنگ آپرا چوب دارای بیش از ۱۰۰   مدل روکش می باشد که فضای بیشتری به مشتری می دهد تا رنگ دلخواه خود را از بین آن ها انتخاب کند.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.